Isnin, 11 Julai 2011

Syukur........

   Semekom..

  Aku bersyukur ngan ape aku ade skrg..Dengan ape Allah s.w.t kurniakan kat aku..Aku dilahirkan dgn kasih sayang kedue mak abah aku dr bru lahir sampai la ke ler nie..Dibesarkan dlm 1 kuarga yg teramat heppening..Dr kecik aku cukop didikan mkn n pakai sampai menjadi kan aku sebeso sekarang..hehehe..cukup segalenyer idop kat dunia Allah s.w.t nie..ade family  kekwn..n ade segalenyer walau aku bkn jutawan..cukop segalenyer utk kehidupan kat dunia yg sementara nie..

  Dalam keadaan ape skalipon..aku dapat rase kurniaan Allah s.w.t nie..Stat cite kat cnie..Itu ari mse aku lepak minum ngan kekwn aku..Ati aku tersentuh bile tgk sekumpulan anak yatim maybe umo dlm 12 taun mkn kat belakang meje aku dijge seorg penjage diorg..Kecik2 daa idop tanpa mak abah..X cm aku n korg2 semua an..Bersyukur ade mak abah..Bile dorg mkn aku tgk dorg sonok sgt..Mungkin jarang skali dapat cmtue an..klu lah aku seorg yg kaye duit berjuta2..Aku nak wat sesuatu utk seronok kan diorg..Beso kan pahale jge anak yatim neh..

  Time nak byr mkn kat kuanter..Aku tgk diorg beratur keliling kuanter tanyer harge gule2..Amat tersentuh bebeno ati aku neh bile die tanyer kat tokeh tue..Budak2 biase la xleh tahan tgk gule2..
sile bace dialog dibawah(skema jap)haha..:

Anak yatim  : pakcik gule2 nie bape..??
Tokeh kedai : nie 50sen dik..
Anak yatim  : pakcik nie bape lak..??(die tanyer gule2 laen)
Tokeh kedai : nie 40sen sen..
Anak yatim  : xpe la pakcik..xckp duit..(dgn muke kecewa)
Aku              : adik amekla pakcik bayar..
Anak yatim  : time kasih pakcik..(lebor senyum dak nieh..)
Aku              : same2..
 
  Automatik aku trus nak bayar utk diorg walaupon duit xberkepok la poket nie..Maunyer x..??Aku tgk kesian sgt..Coz kat tgn budak2 tue ade seposen jer..mane cukop nak beli ape kan..Lg2 idop kat K.L neh..Bile aku ckp aku byr..Seronok sgt2 dorg..Sedih aku rase time tgk keadaan diorg..Tp aku seronok bile tgk dorg senyum n suke bile aku belanje dorg..Itu jer aku mampu buat utk diorg..

  SYUKUR..Syukur ngan ape yg aku dapat dari kecik sampai ke sekarang atas kurnian Allah s.w.t..
Alhamdullilah...

Moral : 1 . Bersyukur ngan pe kite ade sekarang atas kurniaan
                  Allah s.w.t..
             2 . Sayangi la mak abah kite..Xsmue beruntung cm kite
                  kat luar sane..Selagi ade kekuatan ade nyawa..
                  Hargai la mak abah kite..Tiade dorg xwujud la
                  kite kat dunie sementara nie..
             3 . Jangan jd cm tokeh kedai ek..
                  coz kedekut nak mam..hehehehe

LOVE MY MAK ABAH..LOVE U SOO MUCH...

4 ulasan:

CheNta Adawiyah berkata...

bgus ko chor.....

nur shuhada berkata...

Bagus~abg long dil mmg bagus~contohilah kak long yer~hahahaha (xde kne mngena pon) :)

Misz Leena berkata...

chor azli> serius bila ak baca story ko ni...tersentuh aku weh..tiba2 airmata aku mengalir...awsome beb..!! hope kita semua di lindungi oleh allah s.w.t..:)

Chor berkata...

Tq TQ..Xbgs mne pon..lg baek tolong sesame kiter an..lg tlg cm diorg nieh..tentu beso pahale..walau wat diorg senyum..

Catat Ulasan

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Powerade Coupons